עורך דין במיקור חוץ – הדרך היעילה ביותר!

כתבה שהופיעה בישראל היום בתאריך 5.12.2021

ישנם לא מעט תחומים בהם הפך מיקור החוץ (אאוטסורסינג) לצורת התקשרות נפוצה בין חברות וארגונים לבין אנשי מקצוע. כבר מעל לעשור בערך, שאנחנו רגילים לראות מוקדנים, מתכנתים, גרפיקאים (או, אפילו, טכנאים בתחומים השונים כשהם מתגברים את שורות כוח האדם בארגון, על פי הצורך ועל פי הדרישה. אולם, עד לא מזמן, מיקור החוץ היה, בעיקר, שמור לתחומים שדרשו פחות התמחות מקצועית, בעוד אנשי מקצוע בתחומים מסוימים (כדוגמת הנהלת חשבונות או משפטים) היוו חלק אינטגראלי ובלתי נפרד מכוח האדם אין-האוס של הארגון

בשיתוף עו"ד רונן אדר

באופן פרדוקסאלי למדי, לעיתים קרובות, דווקא עובדת היותו של איש המקצוע חלק אינטגראלי מהארגון, פגעה ביכולתו של איש המקצוע לשרת את מטרות הארגון בדרך הטובה ביותר.

עורך דין אין-האוס מול עורך דין באאוטסורסינג

ברור למדי, כי רשתות עסקיות וארגונים גדולים מבצעים פעילויות המחייבות ייעוץ משפטי צמוד – הן נכנסות לשותפויות עסקיות ויוצאות מהן, חותמות חוזים מול לקוחות, מתקשרות בקשרים עסקיים עם לקוחות, ומשתדלות (מרביתן, לפחות) להיות בצד ה”נכון” של החוק בכל צעד ומהלך שהן עושות. הפעילות ה”משפטית” השוטפת הנדרשת לגוף עסקי, לרוב, תתמקד בתחומי דיני החברות, בהסכמים, ואפילו, בעניין המסחר הבינלאומי (כשהמדובר בארגון או בחברה שיש לה קשרים עם גורמים בחו”ל). אולם, בעוד עו”ד אין-האוס כזה יהיה מסוגל, לכאורה, לספק מענה לכל הצרכים העסקיים של הארגון, ישנו תחום אחד חשוב לא פחות, תחום דיני העבודה (כלומר, הקשר בין המעסיק לעובדיו), שבו, גם עורך הדין הטוב ביותר בעולם, אם אינו מתמחה בתחום דיני העבודה, לא יוכל לשרת את האינטרסים של הארגון על הצד הטוב ביותר.

 

לכתבה המלאה בישראל היום