הליך חדלות פירעון לחייב יחיד

המשמעות של הליך חדלות פירעון לחייב יחיד

בתאריך 15/09/2019 נכנס לתוקפו חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018. החוק החדש יוצר מהפיכה מקיפה בתחום חדלות הפירעון, בהיותו מבטל את הוראות פקודת פשיטת הרגל [נוסח חדש], התש"ם-1980, וקובע את הוראות הדין הנוגעות לאופן הסדרת חובותיהם של חייבים שהם יחידים.

חשוב לדעת כי הליך חדלות פירעון של חייב יחיד אשר נפתח לאחר תאריך ה-15/09/2019 יתנהל בהתאם להוראות חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018, התקנות הרלבנטיות והוראות הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (הכונס הרשמי). זאת בעוד שהליכי פשיטת רגל שנפתחו קודם לכניסת החוק ימשיכו להתנהל בהתאם להוראות פקודת פשיטת הרגל [נוסח חדש], התש"ם-1980.

 

החוק החדש של חדלות פירעון ושיקום כלכלי מגדיר שלוש מטרות עיקריות:

  • להביא ככל הניתן לשיקומו הכלכלי של החייב.
  • לפרוע כמה שיותר מחובות החייב לנושים.
  • לקדם את שילובו מחדש של חייב שהוא יחיד במרקם החיים הכלכליים.

מדוע חשוב לפנות אל עו"ד חדלות פרעון ושיקום כלכלי?

כל מי שהתמודד עם חובות יודע שמדובר בחוויה לא פשוטה, מורכבת ומלחיצה. חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי החדש נותן תקווה לאנשים שנקלעו לקשיים כלכליים, ומאפשר להם לצאת לדרך חדשה. ואולם, חשוב מאוד שאת ההליך ילווה עורך דין מנוסה בתחום ממשרדנו. עורך הדין יוכל להסביר לכם את זכויותיכם וחובותיכם, למנוע טעויות מיותרות, ובמידת הצורך לייצג אתכם בצורה הטובה ביותר מול ההוצאה לפועל, הנושים ובבית המשפט.

הליך חדלות פירעון לחייב יחיד

מהו תפקידו של עורך דין חדלות פירעון ושיקום כלכלי?

עורך דין חדלות פירעון ושיקום כלכלי מתמחה בייצוג יחידים וחברות הנמצאים בהליכים אלו. תפקידו לסייע להם לנווט לכל אורכו של תהליך מורכב זה, להגן על זכויותיהם ולמצוא פתרונות שיאפשרו להם לצאת מהמצב הקשה ולהתחיל מחדש. התפקיד כולל בין היתר את המשימות הבאות:

  • ייעוץ משפטי: עורך הדין יבחן את מצבו הכלכלי של החייב, יסביר לו את זכויותיו וחובותיו ויעניק לו ייעוץ משפטי מקצועי לגבי האפשרויות העומדות לרשותו.
  • הגשת בקשה לפתיחת הליכים: במידת הצורך, עורך הדין יכין ויגיש בשם החייב בקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון.
  • ייצוג מול הגופים הרלוונטיים: במידת הצורך, עורך הדין ייצג את החייב בדיונים בהוצאה לפועל ובבית המשפט, ינהל משא ומתן עם הנושים ויטען בשמו על מנת להשיג את ההסדר הטוב ביותר עבורו.
  • ניהול משא ומתן עם נושים: עורך הדין ינהל משא ומתן עם הנושים של החייב במטרה להגיע להסדר חוב שיאפשר לו לפרוע את חובותיו בצורה הדרגתית ומתאימה ליכולותיו.
  • הגנה מפני הליכי גבייה: עורך הדין יגן על החייב מפני הליכי גבייה אגרסיביים מצד הנושים דרך ההוצאה לפועל, ויסייע לו למנוע עיקולים ותפיסות רכוש.
  • ליווי בתהליך השיקום: עורך הדין יכול לסייע לחייב בתהליך השיקום הכלכלי שלו, תוך מתן ייעוץ בנוגע לניהול תקציב ועמידה בצו התשלומים.